Leta i den här bloggen

onsdag 4 maj 2011

My Princess

Pappren från Karen Fosters serie Once upon a Time är underbara, ja jag gillar ju iofs Karen Fosters grejjer men ändå.

Fotot är utskrivet i en storlek som passar in i det skurna partiet längs med prinsess-lockarna. Tycker det är fint men gör det alltför sällan. Jag gav det en tunn ram som matchade cardstocken.

På cardstocken har jag använt en vanlig plastschablon och watermark-dyna för att få det diskreta mönstret med den franska liljan.

Titeln är handskriven vilket innebär att den inte är helt rak eller perfekt men personlig.


Jag har valt att komplettera texten på pappret med titeln och spunnit vidare på ordet Time. Klock-dekon från Tim Holz har jag satt fast bakvänt, dvs jag stack in braden från baksidan av cardstocken och upp genom hålet vilket gav mig visare. De utklippta klockorna är ur ett papper från Graphic 45s steampunk-serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar