Leta i den här bloggen

måndag 26 augusti 2013

Seglarkort/Marine-card

Fick en beställning på ett födelsedagskort till en man som älskar att segla. Jag minns inte vilken tillverkare som gjort stämpeln men den är perfekt. Jag förstärkte känslan av hav, himmel och moln genom att stryka på vit akrylfärg lite här och där med en bomullstuss. Jag stansade ut 65 i diesel och min nya grattis-die från Rox stamps i blå CS och förstärkte med blå glitter glaze. För den maritima känslans skull limmade jag lite jutesnöre längs sidorna. Jutesnöret har jag också fäst i två loop-brads från Karen Foster och bundit ihop kortet med.

I got an order for a birthday-card for a man that loves sailing. Unfortunately, I don't remember what stamp it is that I used but it was a perfect choice for this card. I enhanced the feeling of the Sea, sky and clouds by brushing on some white acrylic paint with a cotton-ball. I punched the numbers (QK Diesel) and grattis - means congratulations- (Rox stamps) in navy CS and enhanced with blue glitter glaze. For the marine feel I glued on some string of jute along the sides of the motif, I used som string of jute to fasten in two looping-brads (Karen Foster) to tie the card together.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar