Leta i den här bloggen

torsdag 4 april 2013

Buzzar tandkräm

Har den stora glädjen att vara med i Oral-B:s tandkrämsbuzzning, #buzzador #oralbtandkräm. För den som inte vet vad en buzzador är så innebär det att jag får pröva en produkt, berätta för andra vad jag tycker och dela ut gratisprover till min omgivning.

En stor anledning till att jag ville vara med i buzzningen för tandkräm är att jag har problemtänder. Jag har ett kemiskt fel som kallas mineralisering och som gör att tänderna sakta sakta självförstörs.
Enligt de som tillverkar tandkrämen ska den förebygga karies, reducera tandsten, skydda mot ilningar, ge fräsch andedräkt och ha vitgörande effekt.

Så här långt vet jag inte så mycket om tandsten eller karies. Men det känns hoppfullt att den kan ha dessa effekter. Framförallt är jag intresserad av att skydda mina känsliga tänder. Smaken är lite spearmint på Pro-Expert och gillar man det så är det ju bra. Jag har vant mig och munnen känns fräsch efter tandborstningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar